Mis on Google Ads reklaam (Adwords)?
Google on number üks otsingumootor maailmas. Aastal 2020 sooritati 6.9 miljardit ülemaailmset otsingut päevas. Google Ads reklaam on üks efektiivsemaid digireklaami väljundeid, sest iga otsingu taga on inimene, kes otsib lahendust oma probleemile, kindlat toodet või teenust. Kui Sinu veebisait on Google’i esilehel, siis on hea võimalus, et otsija klikib just Sinu lehele ja saab Sinu ettevõtte uueks kliendiks.
2 võimalust.
Google’i top 10-nesse jõudmiseks on kaks võimalust. Esiteks võid kasutada SEOd ehk kodulehe optimeerimist ja saad tasuta reklaami (loe lähemalt siit > SEO optimeerimine) või teine variant – maksa Google’ile, et nad sinu kodulehte ja pakkumist potentsiaalsetele klientidele näitaksid.
Google Ads (enne 2018 a. Google Adwords) on võimas just selle tõttu, et näitab otsingutulemustes alati tasulist reklaami esimesena ja alles siis näed orgaanilisi tulemusi. Google Ads reklaam võib tuua kiireid ja väga efektiivseid tulemusi, aga võib olla ka suur kuluallikas, kui seda valesti kasutada.
Tea Oma Numbreid.
Hea kampaania vundamendiks on oma ettevõtte müüginumbrite põhjalik teadmine. Kas oled kursis, mis on Sinu kliendi keskmise eluea väärtus ehk LTV (customer lifetime value)? Kõige lihtsamalt seletades tähendab see seda, kui palju üks klient oma eluea jooksul Sinu firmale müüke genereerib.
See number on aluseks Google reklaami kampaaniate loomisel, sest ainult nii tead, kui palju on sul võimalik kulutada, et üks uus klient saada. Kindlasti enne reklaamidega alustamist peaksid välja arvutama ka, mis on sinu päevane, kuine, aastane eelarve, mida oled valmis kulutama/investeerima, et saada uusi kliente ja rohkem müüke.
Ära unusta pidevalt kaaluda ja kasutada ka erinevaid järelmüükide strateegiaid. Kui näiteks müüd tõukerattaid oleks mõistlik pakkuda kliendile ka kiivreid, varuosasid, hooldust jne. Selleks et, tõsta kliendi keskmise eluea väärtust. PS! Kindlasti ära unusta ka emaili nimekirja luua ja järjepidevalt emaili vahendusel järelmüüki teha (loe lähemalt siit > Emaili turundus).
Kliendi teekond.
Lihtsustatud versioon on järgmine:
Google ads reklaam -> Sinu koduleht (parim variant on kasutada eraldi optimeeritud maandumislehte) > Pakkumine > Müük/Hinnapäring > Lõpptulemuseks uue kliendi genereerimine.
Kogu see teekond peaks olema võimalikul efektiivne, optimeeritud ja tulemuslik. Kõige parem on kliendi iga sammu mõõtmiseks, jälgimiseks, testimiseks Google Analytics ja Google Tag Manager. Siin on ka koht, kus palju mööda pannakse ja kas laiskusest või teadmatusest kliendi teekonna mõõtmisele ja analüüsimisele väga ei keskenduta, vaid pannakse lihtsalt reklaam üles ja loodetakse, et käive tõuseb.
Märksõnad.
Alusta guugeldamisega, kasuta oma põhilist märksõna, nagu näiteks eelnev näide “tõukerattad”. Ava kas Google docs või Excel ja hakka märksõnu kirja panema. Esmalt vaata, mis märksõnu kasutavad sinu konkurendid, mida nemad oma reklaamides ja kodulehtedel esile toovad. Edasi, mis Google ise soovitab. Lisa põhilised 10 sõna Google Keyword Tool’i – sealt saad veel häid märksõnu juurde, mida oma reklaamides kasutada.
Ahrefs, Semrush ja Keyword.io on ka head tööriistasid, mis märksõna ideid juurde aitavad genereerida. Kindlasti pane kirja ka negatiivsed märksõnad ehk näiteks “kasutatud tõukerattad”. Kui Sinu ettevõte seda toodet ei paku, on mõttetu ka selle sõnapaari peale reklaamiraha raisata.
Erinevad võimalused.
Google reklaame saab esitada järgmiselt: Google Search, Shopping, Display, YouTube, Smart ja Discovery Ads. Eesti turul on kõige mõttekam kasutada Search reklaame. See on kõige kontrollitavam ja täpsem reklaam vorm just inimestele, kes sinu toote või teenuse otsingusõnu Google’is kasutavad. Kui Search kampaania on toimiv ja tahaks reklaamimahtu veel suurendada, siis võib eraldi kampaaniad luua Display ja Youtube’i tarvis.
Google reklaami hind.
Google reklaami hind ehk maksumus per klikk sõltub nišist ja konkurentsist. Google reklaamiplatvorm töötab enampakkumise vormis. Ainult kõrge pakkumine ei too sulle esikohta märksõna reklaaminimistus. Google on töötanud välja ka Ad Rank süsteemi, mis võtab arvesse nii panuse suuruse per klikk kui ka kvaliteediskoori.
Selles skoorisüsteemis arvestatakse Sinu maandumislehe kogemust, eeldatavat kliki sagedust ja reklaami asjakohasust. Kui saavutad maksimum kvaliteediskoori 10, siis maksad iga kliki eest vähem. Kokkuvõttes Google reklaami hind varieerub olenevalt nišist. Kõige vähem maksab see, kellel on parim pakkumise ja kvaliteediskoori suhe.
11 Näpunäidet.
1. Kindlasti ära kasuta automatiseeritud panustamist, vaid Manual CPC varianti ehk pane ise maksimaalne summa per klikk, mida oled nõus maksma. See annab kindla kontrolli kampaania üle. Automaatse biddingu eesmärk on aga Sinu eelarve võimalikult kiiresti tühjendada.
2. Kasuta reklaamilaiendusi.
3. Remarketing võib olla väga tõhus vahend püüda kliente, kes on Sinu veebilehte varem külastanud. Selle kampaania vormiga näevad nad Sinu reklaame igal veebilehel, mis on liitunud Google Adsense programmiga.
4. Youtube – nr. 2 otsingumootor maailmas – aina enam on populaarsust kogumas Youtube’i video reklaamid. Need võivad olla isegi paremad kui Google reklaamid, sest hea video müüb paremini ja hind on soodsam.
5. Ära kasuta “Smart kampaaniaid” – kõige lihtsam, kuid kõige kulukam Google reklaamide jooksutamise variant.
6. Kasuta ühte märksõna reklaami kohta ja seadista kogu kampaania selle märksõna ümber, nii saavutad parima kvaliteediskoori.
7. Ära kuula Google’i nõuandeid – enamasti on nende nõuanded eesmärgiga endale võimalikult palju kasumit toota, mitte Sind aidata.
8. Märksõna vaste tüübid – kasuta esialgu Exact match’i (täpne vaste). Selle kampaania puhul kasutab Google ainult seda märksõna, mis kampaaniasse panid, mitte erinevaid variante, nagu näiteks Broad match’i (lai vaste) kasutades.
9. Võta reklaamteksti kui tele või tänava reklaamtahvlit. Mõtle, mis paneks sellele tähelepanu pöörama – midagi silmatorkavat ja ostule kutsuvat! Google Search reklaamide puhul visuaali kasutada ei saa, nii et tekst peab tegema kogu müügitöö!
10. Testi vähemalt kahte erinevat reklaamteksti samal ajal (A/B test) ja vali välja võitja ning jätka testimist uue variandiga.
11. Analüüsi iga nädal “Search terms raport-i” ehk otsingusõnade raportit. Sealt näed, mis märksõnad on toonud sulle klikke, mis märksõnad ei toimi, mis on negatiivsed jne. See on äärmiselt oluline info, sest see võib säästa märkimisväärse summa Sinu eelarvest.
Vajad abi?!
See oli kiire ja kokkuvõtlik ülevaade Google Ads reklaami võimalustest. Tegelikult on eduka Google reklaamikampaania taga veel palju rohkem faktoreid. Loodame, et Said vähemalt aimu selle platvormi potentsiaalist aidata Sinu ettevõttel genereerida rohkem käivet ja meelitada juurde uusi kliente.
Võid proovida ka ise paar kampaaniat käima lükata. Kui näed, et ikkagi ise ei viitsi, suuda või ei taha, siis oleme alati valmis Sind aitama. On Sul kampaania juba käimas? Tahad täiesti nullist alustada? Soovid igakuist Google reklaamide haldust, teenust? Võta ühendust, aitame nii nõu kui jõuga – teeme ära!
Oleme teinud koostööd järgmiste brändidega…
Võta Ühendust!
PS! Kiirematele soodustus -200€
(limiteeritud arv sooduskoode)